Friday, August 17, 2012

Saran Wrap Mani


Dette en en ny type mani som sprer seg på nettet, jeg har sett noen få bilder men ingen av de har fanget oppmerksomheten min før jeg i dag så et nydelig eksempel på Saran wrap mani i beige og gull.
Siden jeg er obesessed med høstfarge om dagen, passer dette utmerket.
Dette en en enkel metode alle kan klare, prøv den med ungene eller en venninne/venn. Resultatet er en marmoreffekt som er ganske sneken. (Brannblemme på ene fingeren, ignore it)

Alt du trenger er:
2 lakker som er i kontrast til hverandre.
Base coat og top coat
Plastfoile
Saks


Jeg har brukt Kalahari Kiss fra China Glaze On Safari Collection i bunn og China Glaze Harvest Moon fra Capital Colors Collection som kontrastlakk.

Du gjør som følger:
Finn frem alt du trenger _før_ du begynner. (I motsetning til meg som kuket til baselakken fordi jeg måtte fiske frem plastfoile bak en kjevle og annet dritt)
Riv/klipp opp 5-10 biter med plastfoile og knip de litt sammen slik at de blir til løse kuler.

Etter base coat, lakk neglene med to strøk av baselakken. La tørke. Dette laget trenger ikke være helt tørst, det funker bra om lakken er litt tacky.
Lakk så en negl med kontrastfargen, og når dette laget er vått, trykker du plastfoilen lett mot neglen.

Jeg ser at mange løfter av og gjentar, det blir bare gris og det trengs ikke. Gjenta for de resterende fingrene og avslutt med generøst lakk med Top coat.

Her ser du marmoreffekten godt.




And you are done, my friend!

 Give it a go!

2 comments:


  1. Har sett noen som "dypper" folien i kontrastfargen og dabber oppå basefargen, slik som en ville gjort me en svamp med gradient. dette så litt lettere ut, men jeg tror jeg prøver begge metodene : )

    ReplyDelete
  2. Ja det er en annen måte å gjøre det på, men det krever clean up mind you.

    ReplyDelete